peng 'itot'

Wednesday 15 January 2014

12 JANUARY 2014 ~ Farewell my Jebat

Assalammualaikum

Just nak update citer kat blog xde citer dah.  Walaupun citer ni 3 hari da berlaku pon. Ini die citer "The Chronicles of 12 JANUARY 2014"

5.30 a.m.
Hebat atau tak aku bangun untuk mandi demi mengejar nk bejumpe si Jebat tu. Takot la xsempat pulak nk berjumpe.  Memandangkan aku dapat tengok die kat umah je.. sdeyhh.... thanks to Tengku Farah kerana sudi menemani aku dan menghantar aku sampai ke Manchis tu. At last kami bertolak jam 6.30 a.m. :)

8.00 a.m. kot
Hah smpai jugak akhirnye kat Manchis tu. Tekejot o mak den tgok si Jebat tu da botak heheh. Walaupon sye selalu cakap xnak jln dgn awk bile awk botak itu tak bermakne kata-kata sye tu bermakne.. Gurau jek.. selalu nak merajok. hemmm... Mule-mule ingatkan sampai situ jela dpt tengok awk.. Rupenye tak disangke-sangke dengan izin Allah, diberi keizinan memudahkan perjalanan aku sampai lah ke PULAPOL Jempol Negeri Sembilan hobin jang hobin... thanks again to Tengku Farah a.k.a paah die xkesah melayan aku.. Ea hati die tahu cam mne perasaan aku. lalalala..... At last kami bertolak jam 8.30 a.m. :)

9.45 a.m. lebih kurang la
Lepas singgah di serting maka sampai lah ke PULAPOL Air Hitam Jempol tu.. Time tu parking kereta xpenuh lagi. Then cari port lepak and hantar die pergi daftar. Lame sungguh daftar nye smpai 2jam lebih menunggu. Nak gi teman tak boleh abam polis kate sampai tasik je.. wuUuuu sdeyh sorang-sorang nasib baik miss Tengku Farah temankan kite lagi taw... After register, makan dan begamba yo la kojo eh yang nk dibuek.

1.30 p.m. cam tulah
Time ni si Jebat nak naik truck da. Bialah gmba bercerite......


nak naik truck da

and lastly si Jebat ni xnak pandang aku pon. Takpe wa paham lu, mesti lu sedih punye.. Wa pulak xboleh nak ckap wa takot PULAPOL tu banjir jek nanti.. Farewell my dear, until we meet again.. 

sepanjang 3 hari ini mujur lah ade call jugak pakai public and kene line up panjang-panjang and kene cakap sekejap jek. Takpe at least dapat ckp jugak and aktiviti die yang diupdate 4.30 bgun mandi, 5.30 beratur, 7mlm makan kot 11mlm tido.

Banyakkan bersabar and do the best! chaiyOk chaiyook....







No comments:

Post a Comment