peng 'itot'

Friday 16 November 2012

ape ertinye sahabat?

ASSALAMMUALAIKUM w.b.t

cakap pasal sahabat 
automatically, I become more excited to talk about this. 
? but why ?
sebabnye sye sayang sangat kengkawan sye
sayang, sayang, sayang
? kenape begitu aku sayang insan yang bernama sahabat ?
~ yeah ~
because of
u
sahabat
yang sentiasa bersama aku ketika
suka dan duka
susah dan senang
sihat dan sakit
and etc
keranamu yang bernama sahabat tidak sekali-kali akan aku meletakkan kau dibelakang
sebab
bile aku sedih korang didepan aku lap air mata aku
bile aku bosan korang jugak kat depan aku berjimba bersama
bile aku geram korang kat depan aku ni terime luahan maki hamun *maap ea ilebiu my lobe sahabat
bile aku lapar korang kat depan aku hulur makanan
bile aku susah xde duit korang yg di depan aku hulur duit bg pinjam dgn pesanan 
" bile kau ade duit nanti ka bayar jela aku x kesah pun bile-bile "
bile aku rase nak makan something korang yang bukak mulut dulu
" jom kite g makan kt piza jom "
bile aku rase nak luahkan sesuatu korang lah yang hulur telinge jadi pendengar yang setia
bile aku salah korang dulu yang tegur aku
bile aku lalai korang lah yang bagi ceramah agame pada aku walaupun pedas tapi aku hargainye sebagai peringatan untuk aku yang dah hanyut ni
dan disebabkan itulah aku tidak sekali-kali akan meletakkan kau dibelakang sebabnye
u
! sahabat !
were always in front of me
takkan sekali-kali aku tinggalkan korang walau dimana sahaja aku berade
! cewah !
well, some people left their friend bcoz of their 'love boyfie'
for me
I will never do this
Ops cakap macam ni memang lah aku tak kan buat sebabnye aku xde
' someone special lagi '
ALHAMDULILLAH
for that, kerana I dont need ' someone ' yang maybe hanye cinta monyet tu.
Cinta yang tidak tahu kesudahannye
Cinta pada frasa yang pertama ni tidak tahu kepastian dan kesudahannya.
I just thinking that it would be waste
bile bercinte bagai nak rak then putus.
Tak dinafikan ade yang bercinta dari zaman sekolah then kawen.
But i dont want to take any risk
Oops melalut sudah
anyway
walaupun korang ade ' someone ' jangan sekali-kali membuat alasan bodoh dengan sahabat tu.
kalau kamo sudah berjanji dengan sahabatmu untuk keluar berjimba bersama-sama
jangan sekali-kali memungkirinye kerana last minute ur boyfie nak date
yaALLah
? tahu x ape perasaan sahabatmu itu ?
rase macam xde mood tau x. Rase macam lepas ni xnak dah keluar dengan kau.
tapi hanye sekadar 'rasa' je
esok luse keluar jugak
ea, musti 'boyfie' marah kan sebab pentingkan sahabat
tapi fahamilah perbezaan janji itu
ea memang kite tersekat diantara 2 insan yang disayangi tapi beragak-agak lah
just follow keadaan itu
dan jangan pulak
bile dah keluar dgn kengkawan, dah seronok berjimba-jimba
then suddenly u said
" aku kene balik ni sebab boyfie aku marah lah balik lambat "
well haLo this is ur time
this is ur life
this is ur freedom
kenape perlu left ur sahabat bcoz of ur boyfie marah ?
well haLo, u dont need to do that
kenape boyfie perlu sekat ur freedom?
sangatlah tidak kene
dan juga jangan lah kamo sesekali meninggalkan sahabatmu balik keseorangan
hanya kerana boyfie ajak balik bersama
well haLo, ur kawan balik sorang-sorang tau?
at least ajak la balik sekali my dear
kamo pergi bersama balik musti bersama oke?
dan kesimpulannye adalah
janganlah
patuh kepada boyfie yang hanya berstatus ' boy ' but not hubby tuUUuu~
janganlah pentingkan boyfie daripada sahabat korang yang always be there to u.
ealah time korang gadoh pun cari 'sahabat' kan nak luah perasaan?
jangan buat sahabat tu
time sedih cari-carian time suke tingal-tinggalkan
wah pandai pulak aku berkate-kate kan?
but this is reality and fact my dear
? ape ?
aku tulis ni macam dah ade pengalaman kan
tapi kebenarannye
pengalaman diri dan kengkawan mengajar kite untuk lebih setia bersama insan yang bergelar
SAHABAT
bile kamo melakukan sesuatu
fikir lah ape yang akan terjadi jika kamo di tempat die ?
renungkan ape yang akan kamo rasa ?
itulah yang selalu aku jadikan panduan

lastly
berbalik kepada
sayangnya aku kepada sahabat
kerana sahabat kau lah yang always available
every time, everywhere, every day,
beside me

here there are
my bestie
uLalala









yang tiada bukanlah tanda aku tak sayang
anyway yang tiada gamba disini *sebab xde gamba
kamo sentiase di hati

lastly
thanks to you
my dear

Sahabat



No comments:

Post a Comment