peng 'itot'

Thursday 26 January 2012

pemandu yg unCOnsider

aSsalAMmuALAikum w.b.t

hai !
okey aku just nk share my experience only.
dO u know what it is ?
yEs ! this is a bUs
daLam bUs ade ape ?
yEs ! dalam bus ade penumpang & driver .


okeyh ! masuk balik pade stOry ak yang tergendale td
! ehem !

title      :   PEmandu yg UncOnsider
venue   :  bUs station Bentong
time     :  almost 3 p.m

ceriteranye bermula pada tanggal 24th of January 2012 . Aku nak balik Kuantan selepas berbahagienye hati aku cuti gOng xi fA chAi ( erk.. bukan cuti lame pon haish ! ) . Nak dijadikan cerite, bile bus sampai aku pon naik la bus mcam biase, cri tempat duduk yg sebenarnye aku xikot pon nom seat dr tiket tu then aku dapat tempat dudok. Okeyh ! agak2 penumpang semua dah naik bus pon bergerak . Sebelum keluar simpang dr buS station, suddenly ade sorang mamat ni berlari pergi kat driver tu . Die pon ckap kat pOkcik tu

mamat  : pOkcik ! pOkcik ! tngu kejap . Kawan sye trun bus kejap td .
pOkcik : kwan engkO trun tu nape?
mamat  : kwan sye g buang ayor kecik kjap td .
pOkcik : ah ! lantak die la. Yang die g trun tu nape ! 15 minit kat Raub tadi xnak buang ayor kecik ! sOh la die tngu kat depan tu

maka dengan itu, si mamat tu pon berlalu la dudOk kat seat dye . Sampai dkat seberang simpang bUs station tu si mamat ni berlari lagi kat pOkcik tu

mamat  : pOkcik ! member saye da nak dtang da tu
pOkcik : ah ! lantak die la . Spe suh die trun . Sruh die kejar bus ni . Lantak die la nak kejar macam mane . Orang sibuk2 naik bus, die g trun pulak . Suruh la die kejar bus ni sendiri .

Setibenye aku di terminal Temeloh , de sorang akak ni check seat kosong . Then akak ni tanye pOkcik tu .

akak     : pOkcik ! asal ade 6 seat kosong ?
pOkcik : aku xtahu la . Ade sorang budak tu aku tinggal je kat Bentong . Mane x nye , orang dah keluar simpang baru nak bagitahu . Dah la jalam sesak . Suke hati die je turun dari bus .

sEe, korang nampak x ? betape sElfish ! unconsidEr ! no humanity rEspectnye pOkcik ni ! xboleh ke tnggu sekejap ? bukan si mamat malang tu trun buang ayOr kecik lame bOnar ~ consider la ckit. Die mane la tahu sistem pembuangan die nak keluar time 15minit kat Raub tu ! Lagi 1 member si mamat malang tu da remaind pOkcik tu banyak kali dah . Ade ke patot disuruhnye si mamat malang tu kejar bus tu balik ? gile (!) Ape2 pon si mamat malang tu ade hak ke atas bus tu jugak . Die bayar tambang okeh! tp perjalann die setakat Bentong je . Pokcik x boleh ke pikir mane tau si mamat malang tu xde duit nak balik kuantan ? mane nak cri duit ? xde close friend kt bentong ? kan mnyusahkan die ~ kesian la ckit kat orang pOkcik oit . Aish ! aku yang kurang makan garam ni boleh berfikir inikan pulak pOkcik bus terlebih garam sampai darah tinggi pulak yang xboleh nak fikir ? peliks ! Anyway pOkcik , kalau la someone treat ank pakcik macam tu marah x ?

sO, as the conclusion ~
kalau la perkara ini terjadi kepada korang hOpely korang buat la aduan kat



okeyh ! aku nak tekankan kat sini , bukan masalah bUs ape yang aku naik tapi ini masalah attitude si Pemandu yang xde consider ke atas masalah penumpang . Kami sebagai penumpang kami ade hak !










No comments:

Post a Comment