peng 'itot'

Thursday 20 September 2012

konvensyen kik 2012

ASSALAMMUALAIKUM

oLaAa
! okeyh ! 
sekarang aku nak citer pasal konvensyen KIK 
? ape tu KIK ?
name singkat die is KIK. name panjang die
Kumpulan Inovasi dan Kreatif
KIK ni macam satu program untuk kite menyelesaikan sesuatu masalah dengan memberikan cambahan idea bagi peningkatan kualiti kepade sesuatu kerja dan jalan menyelesaikan masalah tu sendiri untuk melaksanakan sesuatu kerja itu lebih efisyen
? paham kah kamO ?
tapi aku tetap 
xkan reti menerangkannye
? cam mane nak terangkan eh ?


~ huh ~
tanye encik gOogle aje lah

.................

okeyh

Konvensyen ni berlangsung selame 3 hari di 
Bukit Gambang Resort City Kuantan
wewewewe
kite seronok sangat
tapi kan

~
~
~


kite xdapat mandi waterpark dan kolam dan pigi FUnFair pon

............................

okey2 lupekan kehampaan dan kekecewaan itu
berbalik pade KIK tu tadi
Agensi kerajaan negeri akan menghantar pencalonan masing2 la
dan persembahan KIK tu terbahagi kepada 2 kategori which is 
pengurusan dan teknikal
so, sekarang ni aku budak praktikal daripade Polisas dan berpraktikal kan diri aku di

Pejabat Daerah dan Tanah Bentong

*besar oke font die aku kasi
so, sebagai seorang student praktikal ni, keje aku ialah membantu kumpulan Metrik bagi kategori pengurusan membuat slide2. Tetapi pencambahan idea itu bukanlah daripade aku. Sebabnye aku xtahu menahu pasal hal2 tanah ni. So, daripade situ, aku belaja la skit2 pasal tanah2 ni. Dan sangat seronok sebab report aku cantik :D heheh

Tajuk Projek kumpulan Metrik ni ialah

" Kelewatan Maklum Balas Keputusan Penolakan Ringkas Permohonan Tanah Di Pejabat Tanah Bentong"

? hah panjang kan ? 
~ Tajuk je panjang, isi dalam menarik kot ~
Memang la pening sangat tengok bos2 aku ni mengeluarkan idea2 dok bincang2 dan aku sendiri pon agak pening nak buat slide sebabnye banyak sangat bermain dengan warne, table, animation, data2 dan berbagai lah. Tapi aku rase yang paling penin part nak memikir tu. 
kamO hengat senang ke nak memikior? sedangkan 56548 X 24789 pon pecah kepale nak memikior jawapan die kn? Tapi kalo kamO menggune calculatOr idok la pecah nye kepale kamO tu kn.. 
oke balik pade cite KIK. simpang siur sudah! hem..
............................

okeyh ! sekarang aku sajikan korang dengan Kumpulan Metrik nih hehe


ni la ahli die dari kiri En najid, aku, Kak fara, Hj.shofian, En mat, En Faiz,
yang duduk tu name die Pn seri, Pn siti, En wan, dan En Fuaad

kat belakang tu pameran PDT Bentong, sat naAaa nk kasi tunjuk



dan Encik di atas ni sgat seronok bermain dgn replika rumah pameran nih.
~ aish ~


di sebelah kiri kumbang2 nye, dan disebelah kanan bunge2 nye

Sepanjang program berlangsung, dapat dilihat banyak jugak pesaing yang lain kiteorang tegok pameran dan slide2 dorang macam
~ waAaahhhh ~
sgt terpesona, memukau dan menarik
tapi kan kami punye pon menarik jugak okeyh
dan pameran tu kami buat atas hasil titik peluh sendiri tau.
Penat nak hias2 tu. Pameran tu Pn.Siti punye idea dan pameran itu sangat,sangat,sangat CUTE sebabnye pameran kami very the creative one !
Bile pergi Konvensyen ni terase diri ni puas sangat sebab dah bt persembahan. Cume sekarang ni menunggu keputusan panel untuk para pemenang jek
Tak menang pon xpe lah , janji keseronokan sertai program ni ade. 
Ape2 pon enjOy je bt KIK ni. 
Tapi kalau menang pon ape salahnye


 hik,hik,hik,hik
kalau lah menang kan , mesti lah kami bergumbira sambil begini , begini


hak,hak,hak
~ seronok sangat ~ 

okelah itu saje untuk al kesahnye KIK pade hari ini

sekian terima kaseh 









No comments:

Post a Comment