peng 'itot'

Thursday 8 December 2011

:: chronicles of me ::

? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

? might you wondering what is chronic inside me right ?
?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

~ the chronic thing is when you ask me about my family ~




argh~ betapa susahnye nak terangkan kepada korang semua yang aku ada 2buah keluarga dan sememangnya penat ! ~ ade yang tanye



' ayh kau kawen laen ke? sorry la tnye sebab aku xpaham bile engkau cakap macam kau ade keluarge yang lain '


0mg ! lpe pulak nak bgthu dorg yang aku ade 2 fmily~ haha! maksudnye kat sini bukanlah my dad kawen laen uk!. actually this family,
.
.
.
\/

is my aunt family~ adik kepada my real dad! haha. uk. they taking care of me since i'm 7months until today :) .  Dah besar kan.  Menyekolahkan aku, sampai la buat diploma ni pon dorang still jaga aku lagi. Bagi makan, minum sampai la saya sechubby ni. hehe~ maka dgan itu there is no 'mekta' n 'pekta' but i call them 'mak' and 'abah' sebab dorg jage aku macam anak dorg sendiri and of course aku akan menganggap mereka adalah family sampai kapan pun. cEwah ! bagi anak2 'mak' and 'abah' ni pulak dorang xpenah pon buat jahat kat aku mcm cerita ibu tiri, anak tiri tu~ nAaaa......~ xpenah sekali. Abang mnjage aku dengan penuh berciri-cirikan keselamatan! hahaha~ maklumla adik perempuan kan. tp xpe it's a good thing u know! . And also my sis, slalu jgk la bg khidmat nasihat and kadang2 bagi something utk membakar semangat nk belajar.. hehe~ tp 'mak' bukan jage sku sorang je, waktu kecik-kecik akak aku yang kat kg tu 'mak' selalu jugak bawak dorang duduk sekali.. Actually 'mak' nak ambil akk aku which name ZYAH tu...  Tp 'ayah' xbg la pulak.... Disebabkan janji aku dibelai oleh mak sehingga sechubby ini.. HeEee~
Anyway they are fabulous family ....  
but who is my real family?.. ummmm............~

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?


..........~taAraaaa~........




sEe~ these is my fAmily.  Walaupun tak membesar bersama2 tapi we still 'connected' . haha mcam wayar pulak.  Yup kiteorang senantiase bersama.  Ibu dengan Ayah pun still jge aku :) .  Ape2 masalah yang berkaitan Ibu and Ayah still ambil tahu and sanggup pulak antar time ade operation hari tu. Sometime, aku pun pening bercakap dengan my siblings ni~ well, dorang panggil their parents  'mak' and 'abah' tapi ak sorang je yang panggil 'ibu' and 'ayah'. Kadang2 ak ingat dorang ckap pasal 'mak' n 'abah' ak, rupenye dorang ckp psal 'ibu' and 'ayah' ak.. sEe korang pon pening! haha. Sebab ape aku panggil my parents 'ibu' and 'ayah' ??? sebabnye xnak la both parents ni akan pandang bile ak panggil 'mak' and 'abah' kan. So, utk mengelakkan kecelaruan ak memanggil my parents at kg 'ibu' and 'ayah'.. Aku ingat lagi waktu kecik2 dulu ak rapat sangat dengan my sis ZYAH. Someday ak pernah cakap kat dia,

' kan best kalau kite ni adik beradik '

 then my sis ckap..

' kite memang adik beradik la '

hahaha! memang kelakar. Sebab waktu tu masih lagi blur ble mak cakap dorang tu adik beradik aku. Satu lagi situation semasa aku darjah1:

 Abah suruh aku tulis name berbintikan Baharudin (which is my Ayah )bukan berbintikan Kamarudin (which is my abah ), but then aku menangis sebab aku cakap abah xsayang aku sebagai anak dia..

haha.. Lame2 ak jadi paham pasal explanation yang mak and abah terangkan...
sO, as the conclusion is 'mak' and 'abah' akan ku gunakan sebagai parents ku di Bentong , meanwhile 'ibu' and 'ayah' akan ku gunakan sebagai parents ku di Kampung. Kedua2 buah family ini adalah family ak sampai bile2. :)

No comments:

Post a Comment