peng 'itot'

Saturday 8 September 2012

success = effort

ASSALAMMUALAIKUM W.B.T

. ehem .
sebentar tadi aku baru jek dok goOgle sebentar pasal bende alah ni
.
.
.
.
ouh baby u r so cute when u succeed
* okeyh selingan je tuh *

dan
aku tertarik dengan ayat ini

man jadda wajada, wa man zara'a hasada, wa man mujtahid yonja.


dan maksudnye adalah


" sesiapa yang berusaha akan mendapat apa yang diusahakannya."
"sesiapa yang bercucuk tanam akan menuai hasilnya".
" sesiapa yang berusaha akan beroleh kejayaan".


ayat ni menggambarkan satu prinsip kejayaan berasaskan usaha yang kite buat berlandaskan ajaran agama Islam itu sendiri.
Melalui maksud ayat tu pon kite boleh huraikan dan selami, dalami, jiwai dalam hati
heheh 
ala2 Ustaz Fadilah Kamsah pulak 
~ thEee ~

.okeyh.
setelah aku mendalami ayat ni sO, secare automatically nyer aku buat ayat ni jadi salah satu favourite quotations aku dah
? mengape ?
? tak percaye ?
meyh tengok meyh


~thEee~

sO, kalau korang nak bt ayat ni jd paberet quoto pon boley jugak. 
mOge2 boley manfaat kan diri sendiri and berusaha ke atas sesuatu yang diingini

semOga tercapai 








No comments:

Post a Comment